IPM+ en KPI

IPM+

Als bedrijf is het belangrijk om betrokkenheid te creëren bij je fans.
Deze betrokkenheid kan je meten.

IPM+ staat voor Interaction per Mille en wordt berekent door het aantal reacties en likes op te tellen en dit te delen door je aantal posts. Daarna deel je deze uitkomst nogmaals door het aantal fans. Dit wordt berekent over een periode van 30 dagen.

Hieronder vind u een voorbeeldje van een berekening. Het belangrijkste voor hoge IPM+ is de interactie en niet het aantal fans. Hoe hoger de IPM+, hoe beter. Hoe meer men probeert de belevingswereld van de fans centraal te stellen, hoe hoger men zal scoren omdat er zich dan meer interactie vormt.

ipm

KPI

KPI staat voor Key Performance Indicator. Deze verstrekken belangrijke informatie aan een bedrijf waarmee de ontwikkeling van de onderneming gevolgd kan worden.

KPI heeft een belangrijk voordeel. Een strategie kan op lange termijn eenvoudig vertaald worden naar prestaties op korte termijn als men gebruik maakt van KPI.

Je hebt 4 verschillende soorten KPI, met elk hun eigen doelen:
– Algemene KPI’s
– Financiële KPI’s
– Humanresource KPI’s
– Verkoop KPI’s

Hieronder vind je een voorbeeld van een KPI overview van een facebookpagina.

kpi

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s